Atenció al públic:

8:00h. - 18:00h.

Mare Vedruna, 15

25300 Tàrrega

973 310 116

vedrunatarrega@vedruna.cat

Èxit de la Jornada Chromecamp 2019

290 alumnes fent de professors al Chromecamp de Vedruna Catalunya.

Jornada formativa adreçada a docents i liderada per alumnes.

Dissabte 16 de març va tenir lloc a CaixaForum el primer Chromecamp: una jornada formativa pionera en el format on es van invertir els rols. Així, els alumnes van fer de professors i van estar els docents qui van participar de les explicacions dels “experts”: infants i joves de P4 fins a Batxillerat.

La jornada, organitzada per la xarxa d’escoles de la fundació Vedruna Catalunya Educació i adreçada a mestres i professors de centres educatius  d’arreu, va ser una manera de mostrar que són els nois i noies els vertaders protagonistes dels processos d’aprenentatge i , que de la mà de la tecnologia, poden integrar coneixement i transformar-lo .

D’aquesta manera , a partir de 4 tipus d’activitats diferents, els gairebé 400 docents inscrits van poder gaudir del que els “mestres” els explicaven: projectes edtech que anaven des de programació i robòtica fins a disseny i impressió 3D, passant per iniciatives de realitat augmentada  o realitat virtual, entre moltes d’altres.

Els  alumnes proposaven als inscrits un itinerari que feia un recorregut per diferents espais: l’espai experience, amb mostres d’experiències, l’espai “pitch” amb comunicacions orals de projectes realitzats, l’espai auditori amb espectacles STEAM i 4 aules per realitzar tallers.

La nostra escola hi fou molt ben representada amb els alumnes de 1r de Batxillerat: Roger Arenas, Arnau Prats i Eloi Vergé, acompanyats per la seva professora Montse Montoliu, i en el seu workshop Virtual Labs, explicaren als assistents les possibilitats educatives dels laboratoris remots i virtuals a través dels projectes Go-Lab i Next-Lab que duen a terme.

La plataforma GO-LAB, www.golabz.eu  ens presenta una col·lecció de laboratoris en línia com a recurs d’experimentació per complementar l’explicació teòrica. Mitjançant la investigació, l’alumne pot arribar per si mateix a conclusions i compartir-les amb els companys i professors de forma interactiva.

Aquests espais d’investigació o bé aprenentatge per reptes s’anomenen Inquiry Learning Space (ILS).

Totes les experiències mostrades reflectiren que de la mà de la tecnologia podem arribar una mica més lluny!