Atenció al públic:

8:00h. - 18:00h.

Mare Vedruna, 15

25300 Tàrrega

973 310 116

vedrunatarrega@vedruna.cat

UN PAS ENDAVANT EN LA DETECCIÓ DE TRASTORNS D’APRENENTATGE

L’equip de psicopedagogs de la xarxa d’escoles de la Fundació Vedruna Catalunya Educació juntament amb professionals de la Unitat de Trastorns de l’Aprenentatge Escolar (UTAE) de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, han fet públiques noves eines de cribratge que poden ser de gran utilitat per tal de detectar en edats primerenques possibles trastorns relacionats amb el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura i de la numeració i el càlcul a les escoles. 

El projecte conjunt entre ambdues institucions, fruit d’un conveni de col·laboració que es va iniciar el 2012, ha permès dur a terme un treball d’investigació científica que ha portat a desenvolupar eines per a la detecció precoç que, en el marc d’un projecte d’escola inclusiva, són un pas més per garantir una educació integral de tots els i les alumnes.

L’objectiu és tenir un primer filtratge en el procés d’aprenentatge de la lectoescritura i de la numeració i càlcul, així com de possibles dificultats atencionals a finals de P5 . Aquestes dades poden ajudar a reduir els efectes d’una deficiència o possible trastorn a partir d’una intervenció primerenca, poden facilitar la implementació de mesures d’atenció a la diversitat i optimitzar el desenvolupament integral de l’alumne/a.

Tant els resultats de la recerca com les mateixes eines de cribratge que s’han presentat es posen a disposició de centres educatius, fundacions, entitats i/o institucions que en vulguin fer ús i es podran descarregar des del web de la Fundació Vedruna Catalunya 

CONTACTE: Ismael Perálvarez- cap de l’equip de psicopedagogs de Vedruna Catalunya Educació  ismaelperalvarez@vedrunavall.cat

TF de contacte 655609779

WEB AMB MATERIALS : ENLLAÇ A LA RECERCA

ÚLTIMES NOTÍCIES

 
Demana informació
 
Si vols rebre informació, nosaltres ens posem
en contacte amb tu i t’assessorem en el que necessitis.
 

Segueix-nos a