Atenció al públic:

8:00h. - 18:00h.

Mare Vedruna, 15

25300 Tàrrega

973 310 116

vedrunatarrega@vedruna.cat

Èxit de la Jornada Chromecamp 2019

290 alumnes fent de professors al Chromecamp de Vedruna Catalunya.

Jornada formativa adreçada a docents i liderada per alumnes.

Dissabte 16 de març va tenir lloc a CaixaForum el primer Chromecamp: una jornada formativa pionera en el format on es van invertir els rols. Així, els alumnes van fer de professors i van estar els docents qui van participar de les explicacions dels “experts”: infants i joves de P4 fins a Batxillerat.

La jornada, organitzada per la xarxa d’escoles de la fundació Vedruna Catalunya Educació i adreçada a mestres i professors de centres educatius  d’arreu, va ser una manera de mostrar que són els nois i noies els vertaders protagonistes dels processos d’aprenentatge i , que de la mà de la tecnologia, poden integrar coneixement i transformar-lo .

D’aquesta manera , a partir de 4 tipus d’activitats diferents, els gairebé 400 docents inscrits van poder gaudir del que els “mestres” els explicaven: projectes edtech que anaven des de programació i robòtica fins a disseny i impressió 3D, passant per iniciatives de realitat augmentada  o realitat virtual, entre moltes d’altres.

Els  alumnes proposaven als inscrits un itinerari que feia un recorregut per diferents espais: l’espai experience, amb mostres d’experiències, l’espai “pitch” amb comunicacions orals de projectes realitzats, l’espai auditori amb espectacles STEAM i 4 aules per realitzar tallers.

La nostra escola hi fou molt ben representada amb els alumnes de 1r de Batxillerat: Roger Arenas, Arnau Prats i Eloi Vergé, acompanyats per la seva professora Montse Montoliu, i en el seu workshop Virtual Labs, explicaren als assistents les possibilitats educatives dels laboratoris remots i virtuals a través dels projectes Go-Lab i Next-Lab que duen a terme.

La plataforma GO-LAB, www.golabz.eu  ens presenta una col·lecció de laboratoris en línia com a recurs d’experimentació per complementar l’explicació teòrica. Mitjançant la investigació, l’alumne pot arribar per si mateix a conclusions i compartir-les amb els companys i professors de forma interactiva.

Aquests espais d’investigació o bé aprenentatge per reptes s’anomenen Inquiry Learning Space (ILS).

Totes les experiències mostrades reflectiren que de la mà de la tecnologia podem arribar una mica més lluny!

 
Demana informació
 
Si vols rebre informació, nosaltres ens posem
en contacte amb tu i t’assessorem en el que necessitis.
 

Segueix-nos a