Atenció al públic:

8:00h. - 18:00h.

Mare Vedruna, 15

25300 Tàrrega

973 310 116

vedrunatarrega@vedruna.cat

Projectes

PROJECTES QUE DONEN VALOR AFEGIT

CREIXEM JUNTS

El paper dels avis i les àvies pot ser molt ric des del punt de vista educatiu ja que pot ser una referència diferent i complementària del que representen els pares/mares, mestres i professors/es, doncs l’experiència viscuda i reflexionada és un tresor que poden oferir als infants, joves i adolescents.

“Avui per tu, demà per mi”.

Fruit d’aquesta afirmació, neix el projecte CREIXEM JUNTS amb l’objectiu de:

  1. Promoure l’envelliment actiu.
  2. Potenciar la figura de la gent gran i donar-li protagonisme al centre educatiu.
  3. Difondre una imatge més positiva de l’envelliment. Envellir suposa una font de coneixement i l’aprenentatge amb la nostra gent gran pot esdevenir molt enriquidor.
  4. Prendre consciència de la necessitat d’aconseguir una societat més justa entre tots, tot millorant les nostres relacions socioafectives.

Perquè creiem en la importància de conscienciar els nostres alumnes, des dels més petits fins als més grans, que per arribar a tenir una societat més justa i més respectuosa és necessària l’aportació de totes les persones, sigui quina sigui la seva edat.

ÉS UN PROJECTE INTERGENERACIONAL

Estem convençuts dels beneficis d’una iniciativa que, més enllà de l’aprenentatge, incideix en el benestar psicològic, físic i social de les persones que hi participen; que promou el respecte, l’autoestima i el reconeixement entre gent de diferents edats.

“AVI, ÀVIA, T’HI ANIMES”?

Des dels més petitons fins als alumnes més grans viatjarem junts amb avis i àvies, aprenent els uns dels altres i compartirem moments, espais, jocs i experiències que de ben segur ens quedaran al cor per sempre més.

Si hi voleu participar només cal que envieu un correu electrònic a l’adreça:

creixemjunts@vedrunatarrega.cat

També podeu deixar els vostres suggeriments a la bústia situada a la porteria de l’escola.

Més informació del projecte

STEAM (Science, technology, Engineering, Arts and Mathematics)

El programa STEAM engloba les àrees disciplinars de les Ciències, la Tecnologia, l’Enginyeria, l’Art i la Matemàtica. La perspectiva d’integrar i reforçar l’ensenyament de les àrees científic-tecnològiques es considera una eina crucial per dos motius. D’una banda, enriquir la cultura científic-tecnològica i dotar de pensament crític als nostres alumnes, ciutadans presents i futurs, en un món on la ciència i la tecnologia cada vegada tenen més impacte en les seves vides i el seu entorn. En segon lloc, possibilitar la formació de professionals d’aquest àmbit més diversos (equitat), de més qualitat (competència), amb més valors (ètica) i en més quantitat (interès i vocacions), per aconseguir els reptes que com a societat afrontem.

El curs 2018/2019, educació secundària de la nostra escola va ser l’encarregada de l’organització de la VI Jornada STEAM de les terres de Lleida. 

Trobareu tota la informació de la Jornada en aquest enllaç

SOM ESCOLA SOSTENIBLE

Fomentem l’educació mediambiental i realitzem activitats encaminades a la conscienciació per al respecte del medi ambient.

Decàleg de Sostenibilitat Escoles Vedruna Catalunya

CONVENI VEDRUNA CATALUNYA AMB SANT JOAN DE DÉU

Les escoles Vedruna de Catalunya i l’Hospital Sant Joan de Déu participen en un projecte conjunt de detecció de possibles trastorns d’aprenentatge en edats primerenques, ​per tal de poder intervenir el més aviat possible en l’alumnat i evitar així dificultats en l’adquisició dels aprenentatges acadèmics.
Els trastorns que s’estudien són la dislèxia (dificultat en la lectura i escriptura), la discalcúlia (dificultat en el càlcul) i el TDAH (dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat).

APRENENTATGE-SERVEI

Una proposta educativa per tal de combinar l’aprenentatge d’aspectes curriculars amb l’aplicació real en un servei a la comunitat.
Amb aquest projecte s’afavoreix que els alumnes, i alhora futurs ciutadans i ciutadanes, assimilin destreses per conviure i construir societats més cohesionades, lliures i equitatives amb un sentiment d’identitat compartida.
Es realitza en diferents cursos de l’educació secundària.

SOM ESCOLA PLURILINGÜE

En el marc del Projecte lingüístic de l’escola, oferim elements formatius que permetin a l’alumnat de comprendre i expressar-se en el màxim de llengües possible: català, castellà, anglès i francès.
El Departament de Llengües ofereix estades i intercanvis en ciutats de parla anglesa o francesa i gestiona l’accés als exàmens de Cambridge (primària i secundària) i als exàmens DELF.
Al llarg de l’any es fan diverses activitats per promoure la presència de les llengües estrangeres a l’escola com ara l’English Week.
S’ofereix també la possibilitat de cursar el Batxibac i el Batxillerat Dual per tal d’obtenir l’American High School Diploma).

logo coral

CORAL

El curs 2006-2007 s’endegà la Coral del Sant Josep, un projecte ferm d’escola on, per damunt del cant, s’hi difonen els valors implícits en l’ideari Vedruna. La solidaritat entre els companys i el treball en equip encapçalen el decàleg de conducta sempre present en les sessions d’assaig. Amb el temps s’ha anat ampliant la coral de manera que actualment hi participen alumnes des de 1r de primària fins a Batxillerat i CFGM i fins i tot compta amb la participació de famílies i professorat del centre.

El curs 2018/2019 s’estrenà l’espectacle SOBREVIURÉ.

Hi trobareu més informació en aquest enllaç

projecte DUNA

PROJECTE DUNA

El Projecte DUNA s’adreça als infants de segon cicle d’Educació Infantil (3-6 anys) i neix amb la voluntat de treballar els valors i les emocions a l’escola. Una educació en valors que és a la base d’una convivència veritablement humana, alhora que coherent amb el nostre model educatiu.

PROGRAMA SALUT I ESCOLA

El centre educatiu, com a espai natural per a l’aprenentatge, l’educació i la formació integral de la persona, és també el lloc on es poden manifestar els signes d’alerta sobre problemes de salut, en els quals una detecció precoç pot ser la primera acció per iniciar un procés d’ajuda i intervenció adequada.
El programa “PSiE” busca, mitjançant la Consulta Oberta (professional d’infermeria desplaçat periòdicament al centre docent), afavorir accessibilitat de cara a la prevenció de situacions de risc i atenció precoç als problemes de salut dels adolescents a l’atenció sanitària amb garanties de privacitat, confidencialitat i proximitat.

ENTORNS VIRTUALS D'APRENENTATGE (GOOGLE APPS...)

Els entorns virtuals d’aprenentatge són espais de trobada i comunicació a Internet on té lloc l’ensenyament i l’aprenentatge. Aquests entorns contenen tot un seguit de funcionalitats que es poden utilitzar de manera coordinada:
· Funcionalitats de comunicació: fòrums, xats, missatgeria.
· Funcionalitats per facilitar l’aprenentatge: recursos (enllaços a fitxers o a pàgines web, presentacions…) i activitats diverses en el nostre entorn d’aprenentatge.

robòtica

ROBÒTICA EDUCATIVA EN HORARI ESCOLAR A PARTIR DE P3

La Robòtica Educativa és un sistema d’aprenentatge interdisciplinar que fa ús de robots com a fil conductor transversal per potenciar el desenvolupament d’habilitats i competències en l’alumnat.
Així mateix, la robòtica educativa possibilita treballar competències, actituds i comportaments concrets com el treball en equip col·laboratiu, la iniciativa, la presa de decisions, l’esforç, la tolerància a la frustració o l’autosuperació.

PROJECTES SOLIDARIS

Volem impulsar l’acció social i les activitats solidàries de manera participativa, transversal i compromesa, en el marc de les accions de responsabilitat que tenim envers la societat. Per això cada curs l’escola organitza diferents actuacions com ara: recollida de material escolar, esmorzars solidaris, recollida de joguines, actuacions teatrals i musicals, … Així mateix l’escola col.labora amb diferents entitats de la ciutat, amb Mans Unides i amb la Marató de TV3, i també amb la Fundació VIC (Vedruna, Intercontinental, Comunion) entre altres.

CREIXEM JUNTS

El paper dels avis i les àvies pot ser molt ric des del punt de vista educatiu ja que pot ser una referència diferent i complementària del que representen els pares/mares, mestres i professors/es, doncs l’experiència viscuda i reflexionada és un tresor que poden oferir als infants, joves i adolescents.

“Avui per tu, demà per mi”.

Fruit d’aquesta afirmació, neix el projecte CREIXEM JUNTS amb l’objectiu de:

  1. Promoure l’envelliment actiu.
  2. Potenciar la figura de la gent gran i donar-li protagonisme al centre educatiu.
  3. Difondre una imatge més positiva de l’envelliment. Envellir suposa una font de coneixement i l’aprenentatge amb la nostra gent gran pot esdevenir molt enriquidor.
  4. Prendre consciència de la necessitat d’aconseguir una societat més justa entre tots, tot millorant les nostres relacions socioafectives.

Perquè creiem en la importància de conscienciar els nostres alumnes, des dels més petits fins als més grans, que per arribar a tenir una societat més justa i més respectuosa és necessària l’aportació de totes les persones, sigui quina sigui la seva edat.

ÉS UN PROJECTE INTERGENERACIONAL

Estem convençuts dels beneficis d’una iniciativa que, més enllà de l’aprenentatge, incideix en el benestar psicològic, físic i social de les persones que hi participen; que promou el respecte, l’autoestima i el reconeixement entre gent de diferents edats.

“AVI, ÀVIA, T’HI ANIMES”?

Des dels més petitons fins als alumnes més grans viatjarem junts amb avis i àvies, aprenent els uns dels altres i compartirem moments, espais, jocs i experiències que de ben segur ens quedaran al cor per sempre més.

Si hi voleu participar només cal que envieu un correu electrònic a l’adreça creixemjunts@vedrunatarrega.cat També podeu deixar els vostres suggeriments a la bústia situada a la porteria de l’escola.

STEAM (Science, technology, Engineering, Arts and Mathematics)

El programa STEAMcat  vol afavorir el desenvolupament de les competències transversals i les pròpies relacionades amb els aprenentatges dels àmbits cientificotecnològic  i matemàtic de l’alumnat pre-universitari.

Els continguts relacionats amb l’àmbit STEAM, atenent als àmbits curriculars específics que contempla, són identificats, en les diferents etapes, com àmbits associats directament i indirectament per aconseguir els objectius del programa STEAMcat.

En l’educació primària els àmbits associats directament son: el matemàtic, de coneixement del medi, artístic, digital  i amb la col·laboració de l‘equip orientador. Els àmbits associats indirectament: valors socials i cívics, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, lingüístic i educació física.

En l’educació secundària obligatòria els àmbits associats directament son: matemàtic, cientificotecnològic, artístic, digital i amb la col·laboració de l’equip orientador. Els àmbits associats indirectament son: de cultura i valors, personal i social, lingüístic, social i de l’educació física.

El curs 2018/2019 la nostra escola va ser l’encarregada de l’organització de la VI Jornada STEAM de les terres de Lleida. 

Trobareu tota la informació de la Jornada en aquest enllaç

SOM ESCOLA SOSTENIBLE

Fomentem l’educació mediambiental i realitzem activitats encaminades a la conscienciació per al respecte del medi ambient.

CONVENI VEDRUNA CATALUNYA AMB SANT JOAN DE DÉU

Les escoles Vedruna de Catalunya i l’Hospital Sant Joan de Déu participen en un projecte conjunt de detecció de possibles trastorns d’aprenentatge en edats primerenques, ​per tal de poder intervenir el més aviat possible en l’alumnat i evitar així dificultats en l’adquisició dels aprenentatges acadèmics.
Els trastorns que s’estudien són la dislèxia (dificultat en la lectura i escriptura), la discalcúlia (dificultat en el càlcul) i el TDAH (dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat).

APRENENTATGE-SERVEI

Una proposta educativa per tal de combinar l’aprenentatge d’aspectes curriculars amb l’aplicació real en un servei a la comunitat.
Amb aquest projecte s’afavoreix que els alumnes, i alhora futurs ciutadans i ciutadanes, assimilin destreses per conviure i construir societats més cohesionades, lliures i equitatives amb un sentiment d’identitat compartida.
Es realitza en diferents cursos de l’educació secundària.

SOM ESCOLA PLURILINGÜE

En el marc del Projecte lingüístic de l’escola, oferim elements formatius que permetin a l’alumnat de comprendre i expressar-se en el màxim de llengües possible: català, castellà, anglès i francès.
El Departament de Llengües ofereix estades i intercanvis en ciutats de parla anglesa o francesa i gestiona l’accés als exàmens de Cambridge (primària i secundària) i als exàmens DELF.
Al llarg de l’any es fan diverses activitats per promoure la presència de les llengües estrangeres a l’escola com ara l’English Week.
S’ofereix també la possibilitat de cursar el Batxibac i el Batxillerat Dual per tal d’obtenir l’American High School Diploma).

logo coral

CORAL

El curs 2006-2007 s’endegà la Coral del Sant Josep, un projecte ferm d’escola on, per damunt del cant, s’hi difonen els valors implícits en l’ideari Vedruna. La solidaritat entre els companys i el treball en equip encapçalen el decàleg de conducta sempre present en les sessions d’assaig. Amb el temps s’ha anat ampliant la coral de manera que actualment hi participen alumnes des de 1r de primària fins a Batxillerat i CFGM i fins i tot compta amb la participació de famílies i professorat del centre.

El curs 2018/2019 s’estrenà l’espectacle SOBREVIURÉ.

Hi trobareu més informació en aquest enllaç

projecte DUNA

PROJECTE DUNA

El Projecte DUNA s’adreça als infants de segon cicle d’Educació Infantil (3-6 anys) i neix amb la voluntat de treballar els valors i les emocions a l’escola. Una educació en valors que és a la base d’una convivència veritablement humana, alhora que coherent amb el nostre model educatiu.

PROGRAMA SALUT I ESCOLA

El centre educatiu, com a espai natural per a l’aprenentatge, l’educació i la formació integral de la persona, és també el lloc on es poden manifestar els signes d’alerta sobre problemes de salut, en els quals una detecció precoç pot ser la primera acció per iniciar un procés d’ajuda i intervenció adequada.
El programa “PSiE” busca, mitjançant la Consulta Oberta (professional d’infermeria desplaçat periòdicament al centre docent), afavorir accessibilitat de cara a la prevenció de situacions de risc i atenció precoç als problemes de salut dels adolescents a l’atenció sanitària amb garanties de privacitat, confidencialitat i proximitat.

ENTORNS VIRTUALS D'APRENENTATGE (GOOGLE APPS...)

Els entorns virtuals d’aprenentatge són espais de trobada i comunicació a Internet on té lloc l’ensenyament i l’aprenentatge. Aquests entorns contenen tot un seguit de funcionalitats que es poden utilitzar de manera coordinada:
· Funcionalitats de comunicació: fòrums, xats, missatgeria.
· Funcionalitats per facilitar l’aprenentatge: recursos (enllaços a fitxers o a pàgines web, presentacions…) i activitats diverses en el nostre entorn d’aprenentatge.

robòtica

ROBÒTICA EDUCATIVA EN HORARI ESCOLAR A PARTIR DE P3

La Robòtica Educativa és un sistema d’aprenentatge interdisciplinar que fa ús de robots com a fil conductor transversal per potenciar el desenvolupament d’habilitats i competències en l’alumnat.
Així mateix, la robòtica educativa possibilita treballar competències, actituds i comportaments concrets com el treball en equip col·laboratiu, la iniciativa, la presa de decisions, l’esforç, la tolerància a la frustració o l’autosuperació.

PROJECTES SOLIDARIS

Volem impulsar l’acció social i les activitats solidàries de manera participativa, transversal i compromesa, en el marc de les accions de responsabilitat que tenim envers la societat. Per això cada curs l’escola organitza diferents actuacions com ara: recollida de material escolar, esmorzars solidaris, recollida de joguines, actuacions teatrals i musicals, … Així mateix l’escola col.labora amb diferents entitats de la ciutat, amb Mans Unides i amb la Marató de TV3, i també amb la Fundació VIC (Vedruna, Intercontinental, Comunion) entre altres.

PER MÉS INFORMACIÓ, CONTACTA AMB NOSALTRES